Andens kraft

Författare: Richelle Mead
Originaltitel: Spirit Bound
Serie: Vampire Academy #6
Läs även:  TörstFruset blodSkuggkysst och Löftet

HÄR kan man läsa vad en handlar om.

Nu har jag alltså läst sjätte delen i Vamipre Academy och även den här var hur bra som helst. Det ska bli otroligt spännande att läsa sista delen i serien som kommer ut på svenska den 30/8, om jag inte läser den på engelska innan det förstås.

Jag har kommit på att min favoritbok i serien än så länge är Skuggkysst. Det visste jag inte innan, men helt plötsligt kom jag bara på att jag verkligen kände för att läsa tredje delen, dvs Skuggkysst, igen.
Jag har även för mig att jag tyckte jättemycket om Löftet (fjärde delen i serien) när jag läste den men nu helt plötsligt tycker jag att det känns som att den var lite seg vissa delar. Andens kraft tyckte jag också bättre om än Löftet. Det kanske blev lite rörigt nu… Jag skulle säga att jag tycker ungefär så här:
1. Skuggkysst
2. Andens kraft
3. Törst och Fruset blod
4. Löftet
Observera att bara för att Löftet ligger sist så betyder inte det att jag inte tyckte att den var bra. Nu känns det som att jag tycker att den var dålig bara för att den hamnade sist men det är bara det att jag tycker att alla är så otroligt bra och Löftet är bara den som är ”minst otroligt bra”.

/Mathilda

2 reaktioner på “Andens kraft

  1. Tycker själv också att den här och Shadow Kiss är bäst, tillsammans med Last Sacrifice (se framemot den … den är o-trolig). Frostbite var jag inte överdrivet förtjust i, så den hamnar lägst ner på min egen lista, även om jag naturligtvis älskar också den. En fantastisk serie, Vampire Academy ♥

  2. Håller med om vissa sega delar i Löftet, men själv gillar jag Andens kraft bättre än Skuggkysst. Har läst Last Sacrifice två gånger, men ser fram emot översättningen eftersom jag helst läser på svenska och särskilt när jag har de andra delarna på svenska.

Kommentera

