Tävling!!

Nu så ska vi ha den andra tävlingen här på Bokgläntan. Det är nämligen så att vi råkar ha två extra exemplar av Kär i Kärleken av Lina Forss som två lyckliga kommer att vinna:)

Timotej af Lilja har allt: pengarna, kläderna, våningen i fashionabla Chelsea. Hon har kompisar som lyssnar och killar som flirtar med henne. Men är Timmy verkligen kär i Måns, Wille, Paul eller John, eller hon helt enkelt är kär i kärleken?

För att vara med och tävla ska du:

  • Kommentera det här inlägget och skriva vilken som är den bästa boken du har läst.
  • Motivera även ditt val. Hur mycket du skriver är upp till dig, kanske längre, kanske kortare, det bestämmer du.
  • Skriv din email-adress så att vi kan kontakta dig om du vinner.

Tipsa gärna andra om tävlingen, men det är inget måste, bara lite trevligt:)

Tävlingen avslutas den 30 maj.

Lycka till!!

35 thoughts on “Tävling!!

  1. Vad roligt! Hade självklart varit med om jag inte redan hade haft boken, men jag skriver om tävlingen på min blogg imorgon :)

    Ha det bäst!
    Och boken är ju suverän :)

  2. Den bästa boken jag läst är ”Här ligger jag och blöder”! Den är helt fantastisk – den handlar om en tjej som råkar skära av sig tummen på träslöjden, hon har en lite annorlunda mamma och en pappa som raggar på tjejer i 20 årsåldern och hon läser i panik hans mail på facebook. En dag förvrids allting när hon besöker hennes mamma, och hon inte är där…

  3. Vad roligt med en tävling! :)
    Den absolut bästa boken jag läst måste nog vara ”The Last song” av Nicholas Sparks. På grund av att den verkligen grep tag i mig från första till sista sidan, och att läsa den var som en berg- och dalbana: Ena stunden kände man sig glad och lycklig för att i nästa vara helt förtvivlad. Romanen innehöll så många vackra och sorgliga stunder att ögonen inte kunde låta bli att vattnas…The Last Song var helt enkelt bäst för att den var en mäktig läsupplevelse som inte lämnade mig oberörd på något känslomässigt plan.

  4. Hej är med och tävlar! :D
    Jag har läst många bra och fina böcker. Ska dock nämna en som ändrade min syn på världen för all framtid. Fittstim, detta är en antologi* av bland annat Linda Skugge och Belinda Olsson. Boken fick mig att öppna ögonen och verkligen se de orättvisor som finns i världen speciellt för kvinnor. Den här boken gjorde mig stolt över att kalla mig själv feminist*. Tycker att borde läsa den här boken, både tjejer och killar. Underbar bok! :D
    *1- En antologi är en bok som innehåller flera små berättelser.
    *2 – Att man ser att män och kvinnor är mer än kön. Vi är människor.
    lisje.sanna@hotmail.com

  5. Jag är med och tävlar! Den bästa boken jag läst är City of Bones av Cassandra Clare – eller hela serien The Mortal Instruments egentligen. Eftersom den har allt. En o-trolig värld som man njuter av varje sekund i, mer än älskvärda karaktärer (Jace ♥), ett perfekt språk, hundratals små twistar och vändningar så att man aldrig kan vara riktigt säker på vem som är vem och vad som ska ske och den mest underbara fandomen någonsin!

  6. Jag är givetvis med i tävlingen då den verkar otroligt bra.

    Bästa boken jag läst sen Twilight böckerna är Sara Ohlssons
    bok Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag.
    Anledningen till jag tycker den är den bästa är på grund av
    att jag känner igen mig i huvudpersonen som heter Olivia.
    Boken handlar om en tjej som blir dumpad och hon blir
    deprimerad och hennes värld blir utflippad men tillslut får
    hon ordning på sitt liv.
    Mitt liv var precis som huvudpersonens i denna boken:)

  7. Om man inte har favoriter då? :P
    Men en av de bästa böckerna jag läst på länge är Cirkeln… den var så otroligt verklighetstrogen och jag kunde känna igen mig själv i ett par av karaktärerna (plus mycket annat från min skoltid) som gjorde storyn så ”intim”. Lät det rimligt? Jo, men det är nog en av de böcker som är värda att klassas som favoriter hos mig.

    Mail: zirathi@live.se
    Skriver ett inlägg om tävlingen på min blogg lite senare idag, lovar! ;)

  8. Jag vill vara med i tävlingen!
    Att välja den bästa bok jag läst… Omöjligt! Men förra året läste jag ”Här ligger jag och blöder” av Jenny Jägerfelt som jag gillar jättemycket. Varför? Jo, för att det är ett så seriöst ämne, med föräldrar som inte är så närvarande, och så det där med killar. En ganska djup bok, men ändå gör författaren den till rolig att läsa! Jag älskar det! Dessutom fastnade jag så för boken så att jag skrattade och grät omvartannat, vilket jag gör väldigt sällan! Högsta betyg, alltså!

    Ha det bra!

  9. Jag vill gärna vara med och tävla!
    Den bästa boken jag läst är… oj det var en svår fråga!!
    Men jag tror den bästa boken jag läst är ”Imorgon när kriget kom” av John Marseden.
    Det bästa med den och hela serien är hur Ellie och hennes vänner reagerar när kriget börjar. De är så modiga! De sitter inte och gömmer sig i ett vrå utan gör allt de kan för att deras land ska överleva som det alltid ha gjort!

    Kram på dig!

  10. Jag skulle jääääättegärna vilja vara med! :D
    Och min bästa bok jag har läst… Jag tar Allt för min syster av Jody Picoult den här gången :) Det är en sådan vacker bok fylld med sorg, glädje, skratt och gråt. Jag älskar speciellt slutet som INTE är som i filmen. Det som jag också älksar med den är att man kan inte bestämma sig vilken sida man vill stå på. Oftast brukar man stå på huvudpersonens, men jag tvekade en massa gånger! :D

  11. Vad roligt med en tävling, jag är jättegärna med :)

    Den bästa bok(serie) jag någonsin har läst är The Hunger Games. Finns ingen bok som kan mäta sig med dessa böcker. De har verkligen allt; spänning, känslor, framtid, kärlek, vänskap, krig. Suzanne Collins är en helt otrolig författare, hennes sätt att skildra denna värld är absolut det bästa jag någonsin läst. Sen är det ju inget fel på karaktärerna heller, Katniss och Peeta är två av mina favoritkaraktärer :)

  12. Min bästa bok som jag läst är helt klart SYSKONKÄRLEK!
    Den är en helt awsome bok. Men mycket spänning, som alla gillar. För vem gillar inte det?
    Jag tycker om den för späningen och kärleken som deras mamma drar ifrån dom från varandra. Ett stort tips från mig!

  13. Åh, vilken rolig tävling och vad svårt att bara välja en bok. Väldigt jämnt lopp mellan VA-serien och Mercy Falls vargar, men jag väljer Frost av Maggie Stiefvater. Tycker den är starkast som fristående bok. Språket är fängslande och vackert. Känslorna jag får av Frost är bitterljuva och sorgliga, men samtidigt är den romantisk och stämningen mellan Grace och Sam är underbar. Deras kärlek är så äkta och allt de gör känns naturligt. Det är nog den enda ”lyckliga” bok som jag har slagit igen med en klump i magen, just för att den var slut och att jag blev så berörd.
    sofiafritzson@hotmail.com

  14. Jag är med!
    Den bästa bok jag har läst (måste man välja en?) men jag måste nog ta vampire academy. För huvudpersonen Rose Hathaway är en bad-ass karaktär och det är svårt att inte gilla henne. Sen så är boken så väl uppbyggd och ja helt enkel underbar. Och så måste jag nog tillägga att city of bones är den bästa boken jag också har läst, karaktärerna,humorn och Jace, ja allt! :)

  15. hej!
    Min favorit böcker är twilight men jag läst de för två år sen och älskar den fotfarande bara inte lika mycket! men jag älskar storyn , nästan allt med den jag vill bara ha kvar den känslan som jag hade när jag läste dem förevigt!
    Efter de kommer vampire academy böckerna som man kan inte låta bli att älska för de är så BRA!
    ta bara huvudpersonen Rose är riktigt Bad-ass att man vill att hon ska finnas på riktigt! Storyn, allt är så bra!

  16. Den bästa boken jag har läst är Boktjuven av Markus Zusak. Den är så otroligt vacker och han är utan tvivel en av de allra bästa författarna jag vet. Meningarna flyter som en vacker melodi och hans beskrivningar är oslagbara.
    Det är också en av de få böcker som har fått mig att uppriktigt gråta av sorg, och då inte gråta för att jag kopplar boken till något annat sorgligt som hänt mig själv, utan verkligen gråta för personerna i boken. Sådant kallar jag magi.

  17. Vad kul! :)

    Den bästa bok jag har läst var helt klart twilight av Stephanie Meyer. Jag hade precis blivit lämnad av min pojkvän efter ett förhållane på nästan 18 månader, och jag fattade ingenting, trodde jag skulle dö och att kärlek inte fanns. boken fick mig att tro på kärlek igen och blev lite av den livlinja som höll mig uppe den vintern, och den gör mig fortfarande alldeles varm inombords.

  18. Hai :)
    Den bästa bok jag har läst måste nog vara vad Vad Min Vänner Inte Vet. Den är såå UNDERBAR! Man kan inte sluta läsa. Det är så svart att förklara… Man måste helt enkelt bara läsa den för att förstå :)

  19. Hejsanhoppsan!
    Ett Nytt Liv På Köpet måste helt klart vara den bärta bok jag har läst! Inte så svårt att bestämmasig. Jag känner igän mig i flickans liv och hur hon känner sig. Hon har ingenting men när hon börjar på Gymnasiet får hon allt, men det förlorar hon snabt… Det är en super bra bok och författaren Emma Granholm skriver så himmla bra!! En bok som bara måste läsas!

  20. Hej, jag är jättegärna med och tävlar! :)
    Min favoritbok är Harry Potter och Dödsrelikerna. Jag älskar hela Harry Potter-serien och den här boken är verkligen det ultimata. Så mycket känslor och story i en bok. Jag har läst den 5 gånger hittills och planerar även en sjätte gång, eller fler. Tycks aldrig tröttna på den. Den är den enda boken som fått mig båda skratta och gråta, som är mysig och spännande och som fått mig att känna så mycket för en handling. Den är helt enkelt bäst av alla böcker jag läst och kommer att läsa.

  21. Hej Thillda!!!!!

    Den bästa humoristiska boken jag läst är:
    ”Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann” av Jonas Jonasson. Den kom ut 2009-09-09 och är på 430 sidor
    (ISBN 978-91-642-0296-3).

    Efter ett långt och synnerligen händelserikt liv hamnar Allan Karlsson på det äldrehem han tänker ska bli hans sista anhalt på jorden. Problemet är bara att hälsan vägrar ge vika, och en dag bär det sig inte bättre än att det är dags för honom att fylla tresiffrigt. Pompa och ståt väntar, med kommunalråd och lokaltidning på plats. Ett spektakel så oönskat av Allan att han i stället kliver ut genom fönstret. Därmed är han på rymmen från sitt eget födelsedagskalas. I hastigheten råkar Allan få med sig en väska som han bara skulle vakta ett slag och strax har han både tjuvar och poliser efter sig.
    Parallellt med de äventyr Allan råkar ut för efter rymningen berättas även Allans livshistoria, fylld med andra äventyr. Så det blir en resa genom 1900-talet – den oändligt sorglöse Allan Karlssons livsresa.

    Jag skrattade högt åt alla vansinniga historier som den beskriver. Vilken bok, vilken författare och vilken handling. Jag hoppas att han skriver flera, för det här var ju något alldeles nytt.

    Boken blev 2010 års mest sålda bok i Sverige och det är tänkt att den skall bli biofilm i regi av Felix Herngren. Inspelningen beräknas inledas sommaren 2012. Det ser jag verkligen fram emot.

    Så om du inte har läst den, så kan jag rekommendera dig denna fantastiska upplevelse. Vill du må gott, bli glad och njuta av en välskriven bok, välj denna.

  22. Pingback: Vinn Kär i Kärleken! « KarmaKult

  23. Bästa boken måste nog vara En Flicka som kallas Alice. Underbar bok. Kristin Hannah har gjorde den boken så obefintligt bra.

    I Rain Valley syns en dag ett litet barn. Som sällskap har hon en varg och hoppar upp i ett träd på sex meter. Flickan omhändertags av polisen i staden. Flickan kan inte prata utan morrar och ylar. Polischefens tillkallar sin syster som är hjärnskrynklare. När man får veta saningen om flickan är det nog inte många som återblir oberörda.

  24. Jag har läst så otroligt, otroligt många böcker som jag verkligen avgudar. Så jag har väldigt svårt nu när jag ska välja en enda.
    Men, nu säger jag nog ”Tankeläsaren” av Kristina Cashore.. Fantastisk, fantastisk.
    Varför jag gillar den då.. Fantastiskt fin, sorglig. Handlingen är riktigt cool, och fantastivärlden i världen är verkligen lätt att leva in i när man väl har kommit in i boken! Karaktärerna är speciella, och boken flyter på. Vid många tillfällen händer det många oväntade saker, twister och även skämtsamma uttalanden. Helt underbar!

  25. Jag vill såklart vara med och tävla! En av mina absoluta favoritböcker är Hungerspelen av Suzanne Collins. Känner mig inte så oroginell med det svaret, men den boken berör mig så ofantligt mycket att jag inte kan välja någon annan. Från det att Katniss tar sin lillasysters plats i Hungerspelen så är jag fast. Jag kan inte förstå hur Suzanne Collins har kunnat göra en sådan perfekt bok, det finns inte en enda människa som jag har rekommenderat denna bok till som inte har älskat den, och då är det allt från barn till vuxna!

  26. Jag är med! Bästa boken jag läst, just nu, är Einstens fru av Liv Strömqvist, den borde vara obligatorisk på skolor i sverige. Liv är smart och rolig, boken är perfekt, PERFEKT!

  27. Armlös, benlös men inte hopplös av Mikael Andersson
    En bok som berör
    En bok alla som arbetar med människor borde läsa.
    Mikaels bok är en spark i magen på alla oss som gnäller över småsaker. Som hakar upp oss på trivialiteter och som ger upp för minsta lilla. Vetskapen om att allt kan stå och falla med om man kan gå på toaletten eller inte ger perspektiv.

  28. Tracys Hämnd

    En bok som fick duktiga flickan att vara ”sjuk” och vara hemma från skolan, enbart för att kunna läsa klart denna kompletta bok.

  29. Graham Greene – Slutet på historien (The end of the Affair)
    Första halvan är fantastiskt bra med det underbara ”greenska” språket. Väldigt vackert! Det är en kärlekshistoria med djup kärlek, svek och svartsjuka.
    Andra halvan av boken tappar ”tempo” (om man kan säga det om en kärlekshistoria), glider in i religösa resonemang (inget fel i sig) och det blir nästan lite långtråkigt, men första halvan kompenserar det med råge!

Kommentera

