Harry Potter

Håller just nu på att läsa Harry Potter och de vises sten – J.K Rowling. Jag blev övertalad av Mathilda (min kompis som jag gör denna bloggen tillsammans med) för hon gillar de skarpt själv. Först var jag lite skeptisk för jag har sett alla fimerna och kände lite ”jag vet ju redan vad som händer”. Men tillslut började jag läsa första boken och jag fastnade direkt. Den är riktigt bra, väldigt mycket bättre än filmen, och der är inte det att filmen är dålig, den är riktigt bra den med. Då förstår ni ju hur bra boken är. Så nu har jag bestämt mig för att läsa hela serien. Det är så mycket man missar i filmerna, iallafall i ettan vad jag vet än, så därför vet man inte alls vad som kommer att hända ändå. Den är alltså helt underbar! (: Så till alla er som inte har läst böckerna, gör det! Ni kommer att bli glatt överraskade.

Så inom kort kommer recensionen av första boken komma upp här på bloggen!

/Johanna

Kommentera

