Dansfabriken: Funk

Författare: Eva Susso

Utgivningsår: 2010

Andra delen i serien om dansfabriken. Läs om första delen här.

Melina, Marko, Rafael och Terese dansar tillsammans i dansfabriken. Terese blir bättre och bättre och har skaffat sig en ny vän i skolan, efter att Olga och hon har blivit ovänner.
Marko är fortfarande deppig efter att Olga avfärdat honom och är lite sur för att Melina inte är med honom så mycket längre.
Melina och Rafael är nu tillsammans men Melina börjar dra sig undan av någon anledning. Rafael vet inte varför.

Jag tycker att den här boken var sämre än den första. Det kändes inte som historien gick framåt så mycket, mer upprepning av den förra. Även om den är lika lättläst som första boken kändes det som att den inte gick lika ”djupt”. Den här gången tyckte jag att fyra personer blev för mycket att skriva om. Ingen fick tillräckligt mycket plats. Jag vet inte riktigt varför jag inte tyckte det när jag läste den första boken faktiskt, kanske för att hela historien var ny då. Det var bra att den här var lättläst så att det gick snabbt att läsa i alla fall. Jag får se om jag ens kommer att läsa den sista boken i trilogin som precis har kommit ut.

/Mathilda

 

Kommentera

