Sarah Dessen

Absolut en av mina favoritförfattare. Det känns som att det var evigheter sedan jag läste min första bok av henne, men när jag tänker efter tror jag att det var i somras faktiskt. Det var i alla fall ”Just listen” jag läste och den var så otroligt bra. Det var en av de första engelska böckerna som jag riktigt fastnade i, jag brukar oftare fastna i svenska böcker.

Kort efter läste jag ”The truth about forever” och den var om möjligt ännu bättre. Det var så att jag bara ville att den skulle bli längre så att jag skulle få läsa mer. Den är fortfarande min favoritbok av Sarah Dessen, även om jag nu har läst de allra flesta hon har skrivit och alla är hur bra som helst.

Det är också väldigt roligt att en av hennes böcker, ”Along for the ride”, nu har blivit översatt till svenska. Den heter då ”Mycket mer än så”. Även om jag helst läser böckerna på engelska är det kul att fler i Sverige börjar läsa dem.

Som jag skrev här kommer det ut en ny bok av Sarah Dessen 10 maj. Det ska bli jättekul att läsa den, hoppas den är lika bra som de andra, eller ännu hellre: bättre. Det känns som att det är svårt att göra en bok bättre än ”The truth about forever” men Sarah Dessen har skrivit så många otroligt bra böcker, hon kan säkert skriva en till som är ännu bättre.

Se även: Kopplingar mellan olika böcker

/Mathilda

3 thoughts on “Sarah Dessen

    • Vad roligt att du också gillar hennes böcker!! Along for the ride tycker jag jättemycket om också men jag läste den på svenska så det blev inte riktigt samma sak tycker jag. Kanske skulle läsa den på engelska…

  1. Svar: Ja, eller hur! Lite sol och värme vore inte helt fel nu. 🙂

    ”Mycket mer än så” är en himla bra bok. Jag läste den dock på svenska och vissa meningar liksom kändes att de var lite märkligt översatta. Men det brukar ju bli så när en bok översätts. Men om man bortser från översättningen var boken helt fantastisk!

    Ha det bra!
    Kram /Johanna

Kommentera

