Tomorrow when the war began: Film

Nu har jag äntligen sett den!!! Den 30 december kom Tomorrow when the war began ut på DVD och Bluray (bara Bluray i Europa) så äntligen har jag fått se filmen jag har längtat efter att få se i mer än ett år.

Det var tur att den var riktigt bra för annars hade jag blivit väldigt besviken. Det är så tråkigt när en jättebra bok görs till en dålig film. Men som sagt, tur att det inte gällde den här filmen! Jag vet faktiskt inte hur de skulle kunna gjort den bättre. Jag kom på mig själv med att sitta och hålla andan när det var som mest spännande, och då visste jag ändå vad som skulle hända. Så att den är spännande kan man lugnt säga. De har inte ändrat speciellt mycket alls och det gjorde de rätt i eftersom det finns så många som tycker så mycket om böckerna.

Jag kan inte säga att den var bättre än boken, självklart är det svårt att utveckla sju olika karaktärer i en film lika bra som en bok, men jag tycker att de har lyckats riktigt bra. Nu har ju jag läst serien ett antal gånger, så jag kanske ser det annorlunda än någon som inte har gjort det, men jag tror att de allra flesta som har sett filmen förstod karaktärerna jättebra.

Den 8 april kommer den på bio i Sverige så håll ögonen öppna, den är definitivt värd att se!

/Mathilda

Lämna en kommentar