Suzanne Collins

Första gången jag fick upp ögonen för Suzanne Collins var när jag lästa den underbart bra boken Hungerspelen för ungefär 2 veckor sedan. Hon skriver på ett så bra sätt, jag fastnade direkt. Det går bara inte att lägga ifrån sig boken.

Hungerspelen-triologin består av böckerna:

  • Hungerspelen             – The Hunger games
  • Fatta eld                        – Catching fire
  • Revolt                            – Mockingjay

Och nu har jag läst på bokia.se att hon håller på att skriva filmmanus till sin första bok!! Det är helt fantastiskt (:

Jag återkommer med mer när jag har fått mer information om filmen i fråga.

/Johanna

2 thoughts on “Suzanne Collins

  1. Jag älskar Hungerspelen. Filmen har också fått en regissör, Gary Ross. Spännande va? Hoppas bara Peeta blir castad rätt.
    Har du läst Fatt Eld och Revolt? De är minst lika bra!

    • Vad roligt att du med tycker om dem!:D Tack för att du berättar detta, ska genast skriva ett inlägg om det!! Jag har läst ”Fatta eld”, det kommer en recension på den inom kort, men ”Revolt har jag tyvärr inte läst än men jag ska helt klart göra det snart!

      Tack för din kommentar (:

      /Johanna

Kommentera

