Beautiful Dead: Jonas bok

Författare: Eden Maguire
Serie: Beautiful Dead 1
Förlag: Bokförlaget Semic

På mindre än ett år har fyra ungdomar på skolan Ellerton High dött. Jonas, Arizona, Summer och senast Phoenix. Invånarna i staden blir allt mer oroade.
Darina sörjer sin pojkvän Phoenix död och kan inte förstå hur hon ska kunna gå vidare. Att hon hör dånet av vingslag i huvudet gör inte heller saken bättre.
Plötsligt, en dag, ser hon Phoenix igen. Det visar sig att de döda har fått komma tillbaka till jorden i ett år för att lösa vissa oklarheter kring deras död. Jonas, som var den första som dog, har bara några dagar kvar tills han måste gå vidare och Darina ska nu hjälpa honom att förstå vad som hände den där dagen när han dog, vem som dödade honom.

Jag förväntade mig inte så mycket när jag började läsa den här boken. Jag hade inte läst speciellt mycket om den och orkade inte riktigt bry mig om vad den handlade om innan jag började läsa. Jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Den var riktigt spännande, och även om det inte hände jättemycket alla stunder kände jag aldrig för att sluta läsa. Det ska bli spännande att se om de andra delarna i serien blir lika bra.

Totalt fyra böcker kommer komma i den här serien. Andra delen ”Arizonas bok” finns redan ute på svenska, tredje delen ”Summers bok” kommer på svenska i maj.

/Mathilda

Kommentera

