Om du var jag

Författare: Jessica Schiefauer

Förlag: Månpocket

Agnes och Louise är bästa vänner, men de är väldigt olika. Louise är den coola tjejen som går på fester, dricker och har nya pojkvänner hela tiden. Agens är precis tvärt om. Hon är den blyga lite tillbakadragna typen som inte gillar att synas. De gör allt tillsammans, innan det att Hannes, Agnes drömkille, kommer inte i bilden. Agnes och Louise hade bestämt att lämna Sverige och åka utomlands och jobba, men ska en kille komma i vägen för två bästa vänners planer?

Jag tycker att den var läsvärd, men inte mer än så. Lite för ytlig för mig, utan någon direkt handling på det viset. Bara hur Agnes väljer mellan pojkvännen och bästa vännen och vad det får för konsekvenser. På sina ställen var den ganska givande, där den visade hur tydligt många dömer människor efter utseende. Jag tror att många gör det omedvetet. Men, som sagt. Läsvärd: Ja, men inte någon jag kommer att komma ihåg på sikt.

/Johanna

Kommentera

