Sticka mera

Författare: Paula Hammerskog och Eva Wincent
Förlag: Ica bokförlag

Det här är ett litet boktips till er som tycker om att sticka. Jag fick den i julklapp förra året och den har visat sig vara väldigt användbar. Förutom några mönster till klädesplagg finns det fakta om olika garntyper, olika mönster man kan sticka, tips om hur man kan förändra ett mönster, hur man gör ett mönster själv, olika tekniker när det gäller minskningar och ökningar och mycket, mycket mer.

Boken riktar sig till dem som kan sticka någorlunda jämna räta och aviga maskor. Även om de går igenom grunderna i stickning på de första sidorna är det inte det som boken går ut på.  Jag tycker att det är kul att bara sitta och bläddra i boken faktiskt. Allt kretsar inte kring mönstren som finns i boken utan det handlar väldigt mycket om hur man kan förändra dem och andra små tips. Det gör att den även passar för de som är mer vana. Alla kan lära sig något i alla fall:)

Jag har lärt mig jättemycket av den här boken. Den använder jag också som uppslagsverk när det är något jag inte minns eller vill veta mer om. Så den rekommenderar jag verkligen till alla som tycker om att sticka.

/Mathilda

Missa inte vår tävling

Kommentera

