Bokmärket del 1

Bokmärken antar jag att alla som läser böcker använder, men hur ser det ut?

Själv använder jag ett biliotekskvitto och en julklappsetikett man hänger fast i snöret, som hängde på en bok jag fick i julas. Andra saker jag har använt som bokmärken är biobiljetter, lisebergsåkband, resebroschyrer (främst resemål så som Kreta och Grand Canaria), reklam, kom-ihåg-lappar angående allt möjligt, tandläkartidkvitton, små kort man får på jättekartor när man har tagit skolfoto i skolan m.m. Listan kan göras lång. Men nu får det vara ett stopp på detta.

Jag har gett mig själv ett uppdrag, att göra ett eget fint bokmärke. Inte en liten papperslapp med en teckning på eller någonting, utan verkligen ett bokmärke, ungefär som de på bilden här. Såhär mycket vet jag:

  • Det ska vara originellt.
  • Det ska stå ”Här” någonstans på det, som indikerar lite på ”Här är du”. Kanske lite självklart, men tycker det är lite roligt ändå.
  • Man ska bli glad när man ser det.
  • Det ska INTE finnas en bild på en uggla eller en bok. Jag ska komma på en annan symbol för läsning och böcker.

Ja, det är vad jag vet i alla fall. Det är inte jättemycket att gå på, men det är alltid något. Jag återkommer när jag vet mer eller har gjort en ritning eller någonting sådant 🙂

/Johanna

Kommentera

