The voyage of the dawn treader

För ett tag sedan såg jag den tredje Narniafilmen: ”The voyage of the dawn treader”. Jag hade inte speciellt höga förväntningar alls eftersom många som har sett den har sagt att den inte var bra. Jag håller med…
Det var helt otroligt vad mycket som hade ändrats från boken. Nu var det ganska länge sedan jag läste boken, men det var jättemycket i filmen som jag inte hade en aning om vad det var. Det kändes som att själva handlingen från boken var ändrad.

Tråkigt, tycker jag. Första filmen som ny-inspelades (Häxan och Lejonet) tyckte jag jättemycket om, fast då var jag några år yngre förstås.

Den här filmen kändes mest rörig, inget jag rekommenderar direkt…

/Mathilda

2 thoughts on “The voyage of the dawn treader

  1. Jag blev också jättebesviken på den här filmen! Nästan så man undrar om inte manusförfattarna av misstag läste fel bok innan de satte igång. 😦 Det förstör serien eftersom jag gillade både första och andra filmen, men det här, nej :/

    • Aa så måste det ha varit;) Känns lite så faktiskt, och det hjälpte ju inte direkt att jag tyckte att jag kände igen jättemånga scener från andra filmer. Till exempel det där monstret som såg ungefär ut som kraken, från Pirates of the Caribbean…

Kommentera

