Harry Potter och Hemligheternas kammare

Författare: J.K. Rowling
Utgivningsår (Sverige): 2000
Förlag: Tiden

Läs om första boken här: Harry Potter och De vises sten

Nu har jag äntligen läst ut andra Harry Potter boken. Den har länge legat och väntat på att bli utläst och igår fick jag tiden jag behövde.
                             Jag kommer faktiskt att hoppa över att säga vad den handlar om för jag tror att många av er redan vet. Ni som inte gör det kan titta här.
                             Den är helt fantastiskt bra! Den är så lättläst och humoristisk, men samtidigt sorglig och läskig. Det är en sådan perfekt blandning av allt! Filmen är jättebra men boken är ungefär 100 gånger bättre. Känslorna förmedlas så mycket bättre i boken och den blir inte heller lika ”barnslig”. Alltså i filmen är de väldigt små och basilisken och jättespindeln blir nästan lite komiska, men i boken är det inte alls på samma sätt. Där är spindeln läskig och man tänker inte alls lika mycket på vilken ålder Harry och Company är.
                             Det jag gillar bäst med boken är hur de framställer bröderna Wesley, de är så väldigt roliga. Varje gång de är med sitter jag och skrattar, de är bara bäst!

Men som sagt, den är verkligen läsvärd, precis som första boken. Underbar serie och bok för den delen !

/Johanna

4 thoughts on “Harry Potter och Hemligheternas kammare

  1. Sjukt avundsjuk på jag på dig kan jag ju säga. Själv har jag växt upp med harry potter. Började gilla det när jag var åtta ;b Anledningen till att jag är avundsjuk är att du just nu upptäcker världen. Å! inget slår att läsa en harry potter bok för första gången 😀

  2. Jag är mycket avundsjuk på att du har hela Harry Potter serien framför dig. Böckerna kommer bara bli bättre och bättre. Du kommer stundom skratta och stundom gråta. Har du sett filmerna? Om nej, vänta att se dem tills du läst ut serien.

    • Jag har sett alla filmer förutom den sista, men jag kommer ihåg långt ifrån allt och det är även mycket som inte finns med i filmerna tycker jag 🙂 Vad härligt att de blir bättre och bättre, då har jag mycket att se fram emot då 😀

Kommentera

