Cross my heart and hope to spy

Författare: Ally Carter
Serie: Gallagher Girls #2
Se även första delen: I’d Tell You I Love You, But Then I’d Have to Kill You

Då jag har fattat det som att det inte är så många som har läst den första boken i serien tänker jag inte gå in så mycket på handlingen i den här, andra boken i serien. Ni som vill kan läsa lite om den här.

Otroligt underhållande läsning. Jag älskar språket i boken, alla härliga citat som man kan hitta. Nu har ju jag inte engelska som modersmål så andra kanske uppfattar språket annorlunda, men enligt mig är den väldigt bra skriven. Rolig framförallt, även om det är mindre roliga händelser ibland.

En sak stör mig lite. Det är att skolan är beskriven som en herrgård och att det finns väldigt många olika korridorer samt hemliga gångar. Automatiskt poppar Hogwarts upp i min hjärna och därför utspelas boken i mitt huvud på Hogwarts, med en del justeringar av rum och omgivningar. Lite konstigt blir det faktiskt.

Men ändå: Ännu en superbra bok i serien Gallagher Girls!

Nästa bok i serien: Don’t judge a book by it’s cover. Den är förresten på väg hem till mig just nu:)

/Mathilda

Kommentera

