Törst

Författare: Richelle Mead
Förlag: Bonnier Carlsen
Serie: Vampire Academy #1

Efter två år på rymmen är Rose och Lissa tillbaka på S:t Vladimirs skola – en ganska ovanlig internatskola för unga vampyrer, moroi, och halvvampyrer, dhampirer.
Lugna, eftertänksamma Lissa Dragomir är en moroiprinsessa, en dödlig vampyr med magiska krafter. Hon måste hela tiden skyddas mot de odödliga strigoi, de farligaste och mest blodtörstiga av alla vampyrer.
I hetsiga och rappkäftade Rose Hathaways ådror flyter människoblod och vampyrblod i en kraftfull blandning. Hon är en dhampir, och hon är Lissas bästa vän. De onda strigoi har svurit att Lissa ska bli en av dem, och det är Roses uppgift som beskyddare att försvara Lissa – till varje pris.

Som jag skrev här, har jag länge tänkt läsa den här boken och nu har jag alltså gjort det. Så vad tycker jag? Lite rörig i början kanske, men inget som störde mig speciellt mycket. Jag tycker att den var riktigt bra faktiskt. Så bra att jag redan idag, har lånat nästa bok i serien. Så bra att, denna nästa bok i serien, nästan magiskt, hoppade förbi alla mina ”att läsa böcker”. Jag tyckte alltså väldigt mycket om den, precis som väldigt många andra också verkar göra:D

/Mathilda

 

Kommentera

