Skuggkysst

Författare: Richelle Mead
Förlag: Bonnier Carlsen
Serie: Vampire Academy #3
Se även (första och andra delen): Törst och Fruset blod

Jag tänker att jag inte spoilar nu så istället kan ni som vill läsa om handlingen läsa HÄR. Jag har märkt att jag i allmänhet har tyckt att det är svårt att sammanfatta handlingen i den här serien. Det känns som att den handlar om så mycket olika saker. Det den handlar om i början kanske löser sig i mitten av boken osv.

Det här var i alla fall ännu en superbra bok serien Vampire Academy. Jag skulle säga att den var bättre än både ettan och tvåan till och med, och som jag har fattat det är det många som tycker likadant. Ordet sträckläsning passar otroligt bra in på min läsupplevelse. Det var inte tråkigt att läsa någon gång alls. Det gick helt enkelt inte att sluta läsa. Jag längtar redan efter att läsa nästa bok i serien (tur att jag redan har lånat den!). Egentligen tänkte jag inte läsa fyran direkt, men nu struntar jag i det. Det skulle vara väldigt svårt att låta bli.

2 thoughts on “Skuggkysst

  1. Vänta bara tills du kommer till femman, då måste du skaffa sexan på engelska för det går bara inte att vänta på översättningen… Själv gillar jag femman bäst av alla.

  2. Åh ja, ettan och tvåan är bra, men det är från och med trean det börjar bli riktigt, riktigt bra! Skönt för dig att du slipper vänta på att Mead skall skriva klart böckerna, den fällan hamnade jag i däremot, och det var långa kalla månader utan Dimitri kan jag säga!

Kommentera

