Finns det något bättre?

Finns det något bättre än en riktigt bra läsfåtölj att sitta och läsa i? Jag själv har en liten gullig svart fåtölj med en virkad pläd och en stor mjuk vit kudde i. Det är min lilla oas när jag är trött och bara vill sitta och läsa en stund. Som en kurort ungefär. Det är bara helt underbart, förstår inte hur jag kunde leva utan den tidigare. Jag köpte den nämligen någon gång i Januari efter det att Bokgläntan bildades. Jag kände ”är jag delägare till en bokblogg måste jag även ha en skön läsfåtölj”, och så blev det.

Det finns väldigt roliga varianter på fötöljer. Här är lite trevliga bilder:

Är de inte härliga? Jag tror att jag någon gång ska bli en designer och göra min alldeles egna läsfåtölj som blir en blandning av alla dessa!

/Johanna

6 thoughts on “Finns det något bättre?

  1. Läsfåtöljer är verkligen något alldeles extra. Själv har jag en stor, mjuk en i jeanstyg som jag brukar sjunka ner i på kvällarna (när det inte är fullt med kläder i den). Underbart 😀

  2. Vilka fina fotöljer du har hittat. Min läsfotölj är mest lik den första bilden och i den kryper jag gärna upp med en bok i handen eller i örat. Eller så klämmer vi ner oss där både jag och dottern för lite högläsning.

Kommentera

