Löftet

Författare: Richelle Mead
Förlag: Bonnier Carlsen
Serie. Vampire Academy
Se även (första, andra och tredje delen): Törst, Fruset blod och Skuggkysst

Ännu en superbra bok som jag inte kunde lägga ifrån mig, jag kände för att läsa hela tiden…det här börjar bli tjatigt nu. Saken är den att jag inte ens överdriver, jag har inte blivit besviken av någon av böckerna ännu och jag förväntar mig inte att bli det heller faktiskt. De verkar bara bli bättre och bättre i varje bok.

En sak tycker jag var lite tråkig och det var att jag råkade bli lite spoilad. Jag skulle gå in på biblioteket och se om nästa bok i serien fanns inne. Då råkade jag få syn på en mening om vad den handlade om och därför kom inte den sista vändningen i den här boken som en överraskning. Lite tråkigt, men det kanske fanns nog med överraskningar ändå… Nu ska jag vara väldigt noga med att inte titta vad sjätte boken handlar om innan jag har läst femte.

/Mathilda

Kommentera

