Skandinaviens största bokaffär

Akademibokhandeln på Mäster Samuelsgatan i Stockholm besökte jag i helgen. Skandinaviens största bokaffär är det tydligen och det kan jag verkligen tänka mig.  När jag stod på gatan utanför såg den inte alls stor ut. Kanske lite större än de vanliga, en inget speciellt direkt. När jag kom in i affären ändrades den åsikten verkligen. Affären bara fortsatte och fortsatte, ju längre in jag gick, desto större verkade den bli. Omkring 20 hyllor, med bara ungdomsböcker!! Det syns antagligen inte så bra på bilderna, men otroligt mycket böcker i alla fall. Om ni inte har varit där innan och är i Stockholm någon gång så rekommenderar jag verkligen ett besök:)

10 thoughts on “Skandinaviens största bokaffär

  1. Jag praoade i bokhandeln på andra sidan gatan där, Bokskotten. Fick hela tiden hänvisa vilsna kunder som ville köpa kurslitteratur till ”Akademibokhandeln på andra sidan gatan”. Men jag håller verkligen med, man blir helt lyrisk när man går in där 😀

    • Jadå det fanns det absolut:) Runt sju hyllor har jag för mig, så det fanns riktigt mycket att välja på. Annars brukar jag ju oftast köpa engelska böcker på internet så det var roligt med lite fler som fanns i affären.

Kommentera

