Harry Potter och Dödsrelikerna del 1

Ja nu har jag som sagt sett Harry Potter och Dödsrelikerna del 1. Jag tycker den var fantastiskt bra, den bästa av filmerna efter Harry Potter och Den flammande bägaren. Det är roligt när de är lite äldre för då får de in lite skämt och humor i det hela samtidigt som det blir väldigt känslosamt och sorgligt. Den var ganska djup och lite deppig men det att Voldermort var med så pass mycket gjorde det hela mer spännande. Jag har inte läst boken än så jag kan inte uttala mig om någonting i förhållande till den, men utan den aspekten tycker jag den var grymt bra!

Jag ser verkligen fram emot nästa del! Kommer på mig själv med att planera vad jag ska äta på bion när jag ser den m.m. för att få bästa stämning, lite töntigt men det är svårt att inte bli lite extrem när det gäller Harry Potter-serien i allmänhet.

Så som sagt, ni som inte har sett den än borde verkligen göra det!  🙂

/Johanna

One thought on “Harry Potter och Dödsrelikerna del 1

  1. Du borde verkligen läsa boken! Det är min favorit av Harry Potter-böckerna och av alla andra böcker jag någonsin läst!
    Håller även med dig om att filmen är jättebra.

Kommentera

