Bokserier

Jag har ett sådant dumt I-landsproblem. Det är egentligen en extremt oviktigt liten detalj, men det är så att jag stör mig lite löjligt mycket när jag har flera böcker i samma serie och de är olika stora.  Till exempel om en av dem är pocket och de andra inte är det.

Så är det med Gallagher girls- böckerna som jag har. När jag fick hem andra boken i serien såg jag att den visst såg helt annorlunda ut än den första, lite större och annat slags omslag. Nu har jag märkt att böckerna har blivit utgivna av två olika förlag (varför?!). Självklart ser dessa olika utgåvor olika ut, så nu har jag helt enkelt valt ett av förlagen.

Jag har dock lite svårt att hitta den rätta utgåvan av den fjärde boken i serien. Jag har hittat en enda häftad bok men den var utgiven av ”fel” förlag dvs. den har samma färger och format som jag har den första boken i (den som ligger överst på bilden). Hmm…

Jag får väl vänta och hoppas att det andra förlaget också ger ut den fjärde boken.

/Mathilda

5 thoughts on “Bokserier

  1. Det är väl förmodligen UK och US utgåvorna. Själv orkar jag inte längre bry mig om sådant, har böcker från samma serie i flertalet olika format (ex. The Mortal Instruments: Bok 1 – UK liten paperback, 2 – US pb, 3 – US pb, 4 – US hardcover och bok 1 ur prequel-serien – UK stor pb). Lite jobbigt att få det att se bra ut i en bokhylla, men nåväl. Innehållet är ju det viktigaste c:

  2. Haha, stör mig också på sånt! Fick leta hur länge som helst efter första delen i Hungerspelen i inbundet eftersom jag hade de andra två i det formatet x)

Kommentera

