Söndagsbonus

Nu är det söndag igen, det betyder söndagsbonus!

Den här veckan blir det ännu ett citat, ett som jag fastnade för i klassikern Pappa Långben som jag nyss läste klart. Det som jag tycker är lite kul är att just det här stycket handlar om kemi- syror och baser. Det råkar vara exakt det område som vi håller på med på kemin i skolan nu och både jag och Johanna måste lägga ner en massa tid på kemiläxor idag. Här är det i alla fall:

Jag har bränt ett hål så stort som en tallrik
i mitt kemiförkläde med saltsyra. Om teorin
stämmer så borde jag kunna neutralisera
det där hålet med en dosis stark och skön
ammoniak, inte sant?
– Pappa Långben

/Mathilda

2 thoughts on “Söndagsbonus

Kommentera

