Shoo Bre

Ja nu har jag läst ca 70-80 sidor av Shoo Bre men jag kan bara inte fortsätta. Jag tycker den är så extremt tråkig. Inte det att den inte är välskriven eller så men den faller mig inte alls i smaken. Det är svårt att sätta fingret på vad det är jag tycker är så tråkigt med den men jag ska försöka. För det första var det väldigt liten text vilkt jag tycker är jobbigt. Det har inget med saken att göra egentligen med det är ändå mitt första intryck. Sedan när jag började läsa förstod jag ingenting, alla kallade varandra len och bre. Vad är det? Sen kom jag på mig själv med att tänka på annat när jag lästa och var tvungen att läsa om hela sidor hela tiden, det är väldigt segt i längden. Jag kan inte svara på varför jag tyckte den var så ointressant, den bara var det. Så jag ger upp med läsandet av den för det kommer inte att ge mig någonting, det tar bara tid. Det är bland det värsta som finns, att läsa en bok som man inte tycker är rolig eller underhållande. Vadå slöseri med tid? Tycker jag i alla fall, säg emot om ni inte håller med 🙂

Så nu har jag överlåtit läsandet till gästbloggaren Matilda, får se vad hon tycker om den. Än så länge verkar hon tycka den är ganska bra. Tänk vad man kan tycka olika 😉 Det kommer en recension på den av henne om ett tag.

/Johanna

P.S. Vad är ”ett tag” egentligen? Hur lång tid är det!? Svårt att säg men jag anser det vara runt 2-3 veckor 🙂 Det är min defenition av ”ett tag” ^^

6 thoughts on “Shoo Bre

  1. Alltså, len och bree är ord man inte kan förklara. Det beror på hur man säger det och uttalar det. Förstör ju att du inte fattar vad de menar för det är lite blatte-språk, som speciellt snackas mycket i Stockholm, vid Rinkeby och Tensta och sådana ställen. Men det språket förekommer också i Malmö och Göteborg, men inte lika mycket, tror jag.

Kommentera

