Harry Potter och fången från Azkaban

Författare: Joanne Rowling
Utgivningsår: 2001

Nu har jag läst tredje delen i Harry Potter-serien. Se Harry Potter och De vises sten och Harry Potter och hemligheternas kammare.

Ja, den var bra, men inte så bra som de två första. Slutet är väldigt spännande med allt som kommer fram och som avslöjas, men innan det vet jag inte riktigt vad som händer. Tre fjärdedelar av boken skulle kunna tas bort tycker jag (nästan). Det handlar bara om Quidditch vilket jag tycker är ganska tråkigt. Så fort det kommer med vet jag att jag inte kommer tycka det är så roligt. Det är lektionerna och allt de gör runt omkring som är roligt tycker jag. Men som sagt, den var ändå läsvärd, men definitivt en av de sämre. Nu ska jag snart börja på fjärde boken som är en personlig favorit. Är glad att jag är på den nu!

/Johanna

2 thoughts on “Harry Potter och fången från Azkaban

  1. Hej!
    Jättefin blogg ni har!
    Tänkte bara nämna att jag tror att det har blivit något fel med rubriken på inlägget om Harry Potter och fången från Azkaban, det står gången istället för fången!

    Ha det bäst och besök gärna min blogg om ungdomsböcker!
    http://bokclara.blogspot.com/

  2. Hej! Jag har en tävling på min blogg där vinsten är att vinna de tre första kapitlen till boken jag håller på att skriver, och snart ska den in till något förlag! Kolla gärna in där!

Kommentera

