Små misstag

Tänk vad stor skillnad en enda bokstav kan göra! Jag såg precis nu att recensionen av Harry Potter och fången från Azkaban hade rubriken: ”Harry Potter och gången från Azkaban”. Lite kul tyckte jag:) Helt plötsligt kändes det som att den tredje boken i Harry Potter serien handlade om en hemlig gång som ledde från Azkaban. Kanske hade exakt alla fångar i Azkaban rymt genom en hemlig gång? Spännande, spännande! Jag rättade i alla fall till det nu så att ingen blir förvirrad:)

3 tankar om “Små misstag

  1. Roligt misstag! Ibland kan det bli roligt fel. Jag skrev en gång ”Harry Potter and the Goblet of Azkaban” helt utan att märka det själv, när jag syftade på tredje boken. Vips blev det en ny titel på den. Jag var nog lite trött när det misstaget gjordes dock…

Lämna en kommentar