Anna D’arc

Författare: Mårten Sandén
Utgivningsår: 2007

Ja nu har jag läst Anna D’Arc. Jag tänkte börja med att säga att framsidan är väldigt fin tycker jag. Sådär tråkig men häftig och egen. Och nu över till handlingen. Ehm, det är en mobbad kille som gillar en konstig tjej vid namn Anna. Han har aldrig vågat prata med henne men han följer efter henne hela tiden. Sedan flyttar en rik kille, Fredrik, in och ändrar på allt. Han blir tillsammans med Anna och kompis med Oskar.

Handlingen tycker jag var ganska rörig men ändå bra. Den var lite sådär hyfsat bra, rolig att läsa men efteråt kommer jag knappt ihåg vad som hade hänt. En typisk bok som är underhållande att läsa men sen försvinner i mängden. Den sticker inte ut på något sätt. Och sen slutet, usch och fy, gillade det inte alls. Det stred så emot allt jag hade trott. Ibland kan det vara bra, men inte denna gången. Så där sjönk hela boken flera steg. Lite synd! Men ja, en neutral bok, där har vid det. Det är en väldigt neutral bok. Varken bra eller dålig. Ingenting helt enkelt.

/Johanna

Kommentera

