Klassikertemat

Nu tar mitt (Mathildas) klassikertemat en paus ett tag, fyra stycken blev det totalt. Egentligen har jag två kvar i boxen: Agnes Cecilia och Alice i underlandet, men jag minns väldigt mycket av dem från tidigare läsningar så jag känner inte för att läsa dem just nu. Agnes Cecilia kanske jag recenserar någon gång ändå, för jag minns väldigt tydligt vad den handlade om och vad jag tyckte.

Den bästa av de jag läste var nog Pappa Långben. Det var faktiskt roligt att jag inte förväntade mig något alls egentligen och så blev jag så positivt överraskad.

Johanna håller lite halvt på med en klassiker just nu, men får se lite hur det blir.

/Mathilda

One thought on “Klassikertemat

  1. Hej,
    Pappa Långben var verkligen jättebra. Precis som du hade jag inga som helst förväntningar eller förkunskaper om den. Kul att du med tyckte om den 🙂

Kommentera

