Mörkt Vatten

Här hittar ni Johannas recension.

Precis som Johanna så har jag läst den här boken. Anledningen till att vi alls läste den var att det var en bok som vi skulle läsa i skolan, på svenskan. Annars tror jag faktiskt inte att jag hade läst den.

Jag håller med Johanna, jag gillade den inte speciellt mycket. Det var en sådan där tung bok, svår att förstå sig på. Det var tur att den inte tog så lång tid att läsa. Jag satt hela tiden och räknade hur många sidor jag hade kvar och blev varje gång glad när jag upptäckte till exempel att: Oj, jag har redan läst halva! Bara hälften kvar!

Jag måste ändå säga att jag tyckte mycket mer om andra delen än den första. (Boken är indelad i ”Del 1” och ”Del 2”) Den andra delen tycker jag var mycket lättare att förstå och det känns som att det hände mer. Därför, när jag tänker tillbaka, känner jag inte att den var helt hopplöst dålig i alla fall.

/Mathilda

One thought on “Mörkt Vatten

  1. Synd att du inte gillade boken! Oates är en av mina favoritförfattare och om du vågar dig på att läsa något mer av henne så kan jag rekommendera Blonde eller Den tatuerade flickan. De är i min mening hennes bästa! 🙂

Kommentera

