Eurovision 2011 – Del 2

Jag har tidigare skrivit om Eurovision Song Contest 2011 och känner att nu ska jag runda av. Jag nämnde att jag skulle lista mina 10 favoriter men så blir inte fallet. Istället tänkte jag att ni gärna får säga vilka era favoriter var 🙂 Såhär blev placeringen i finalen:

Finalen:

1. Azerbajdzjan
2. Italien
3. Sverige
4. Ukraina
5. Danmark
6. Bosnien-Hercegovina
7. Grekland
8. Irland
9. Georgien
10. Tyskland
11. Storbritannien
12. Moldavien
13. Slovenien
14. Serbien
15. Frankrike
16. Ryssland
17. Rumänien
18. Österrike
19. Litauen
20. Island
21. Finland
22. Ungern
23. Spanien
24. Estland
25. Schweiz

Tycker det är väldigt synd om Schweiz som kom sist, tycker om den låten. Däremot är det grymt att Sverige kom trea!!!! Synd bara att Italien gick om oss det allra sista.
Vad tycker ni om låten som vann? Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillade den eller inte, tror faktiskt att jag inte tycker om den så värst mycket. Lite synd men så är det.

Ha en go dag!

/Johanna

6 thoughts on “Eurovision 2011 – Del 2

  1. Jag tycker att Azerbajdzjans låt var helt okej, men jag hade mycket hellre sett Sverige som vinnare. Inte bara på grund av att det är från just Sverige, utan jag tycker att låten är väldigt bra och att den framförs på ett häftigt sätt. Sedan är även Erik Saade en favorit för mig, och lyssna på jublet från publiken när ”Popular” framfördes i finalen!
    Men en tredje plats är något att vara stolt över!

    Om det var någon som enligt mig skulle vinna över Saade så var det Irland och Jedwards ”Lipstick”. Lite poppigt dryg är jag nu 🙂

    • Det är många som gillar Irlands bidrag och den går på radion hela tiden. Det är en riktig glad-låt 😀 Ja absolut hade det varit roligt om Sverige vann!! Tycker däremot att det fanns mycket bättre bidrag 🙂

Kommentera

