Pirates Of The Caribbean (4) – On Stranger Tides

Igår var jag och en kompis och såg Pirates Of The Caribbean 4 – På främmande farvatten. Jag börjar med att säga; det var helt klart en av de bättre av Pirates of The Caribbean-filmerna. Enligt mig är den helt fristående, alltså det går bra att se denna utan att ha sett de andra. Däremot är det en del småsaker som återkommer och som man inte förstår om man inte har sett de tidigare, så jag rekommenderar att se de andra först, men det är inget måste.

Ja, jag tycker den var riktigt bra för att vara en Pirates of The Caribbean-film. Jag är inget jättefan annars, de är bra men inte så mycket mer, men denhär var snäppet bättre. Det var, som alltid, en lite skral handling utan fokus låg på coola effekter och roliga och häftiga scener. Det har de lyckats med. Filmen är som helhet kanske inte så jättebra, men med alla små detaljer och roliga små snuttar riktigt bra. Den är som häftigast, enligt mig, på bio, för då framträder alla dessa små detaljer mycket mer.

Utan Johnny Depp som Captain Jack Sparrow hade filmen dock inte vart så mycket att se. Han är så otroligt bra och det höjer standarden på hela filmen. I denna delen är inte Keira Knightley och Orlando Bloom med men jag tycker inte att det gör något. Så länge Johnny Depp är med är det lugnt. Istället var Penélope Cruz med som en elak sjörövares dotter.
Här kan ni se lite om vad den handlar om, men som sagt tycker inte jag det är den viktiga delen. Videon ärdäremot bra:

/Johanna

2 thoughts on “Pirates Of The Caribbean (4) – On Stranger Tides

  1. Jag älskar de andra tre filmerna. Helst ettan och tvåan. Håller inte alls med dig att de är konstiga och att man inte förstår handlingen för mig är det helt solklart. Men jag tror Pirates är filmer som man antigen älskar eller så gillar man dem inte särskilt mycket. Tycker denna film var en blek kopia på resten av filmerna, den var bra. Men de fattades nått ;b

Kommentera

