När jag lät dig gå

Författare: Gayle Forman
Originaltitel: Where she went
Serie: Uppföljaren till Om jag stannar

Det har gått tre år sedan Mia förlorade hela sin familj i en bilolycka. Tre år sedan Mia lämnade Adam…
Numera är Mia en världskänd cellist som snart ska börja turnera efter att ha gått på Juilliard. Adam har även han uppnått sin dröm och blivit rockstjärna. Journalister och fans jagar honom var han än går men han saknar Mia hela tiden. Han förstår fortfarande inte varför hon lämnade honom.
Men en dag när Adam har en dag över i New York ser han att Mia ska spela på en konsert. Han smiter in för att lyssna och på något sätt har Mia fått reda på att han är där.

Jag minns att när jag först hörde om en uppföljare till Om jag stannar tyckte jag inte alls att det lät speciellt spännande. Det kändes som att det bara skulle vara överflödigt med en till faktiskt. Sedan blev jag mer och mer intresserad av att läsa den. Och sedan läste jag den. TUR att jag gjorde det säger jag bara! Tänk att missa den här boken. Jag skulle säga att jag tyckte bättre om den här än den första till och med.

Den här, andra boken, var skriven ur Adams synvinkel och jag tyckte att det var väldigt roligt att läsa om hur han upplevde deras år tillsammans. Mia mindes helt andra händelser tydligt än vad Adam gjorde. Jag känner nästan för att läsa Om jag stannar igen för nu känns det som att man har fått lära känna Adam mycket bättre.

/Mathilda

Kommentera

