Fire

Författare: Kristin Cashore
Fire är en fristående fortsättning på Tankeläsaren.

Fire är ett monster, det sista av de mänskliga monstrerna. Med sitt röda, avslöjande, hår och sin förmåga att ändra människors åsikter om saker och ting, är det nästan ingen som vill ha med henne att göra. Det förändras dock när hon räddar prinsen i kungariket. Nu ska hon iväg på en farlig resa, tillbaka till staden som hon föddes i.

Jag tycker att det här var en väldigt bra bok, men den var inte lika bra som Tankeläsaren. Jag tror att språket var aningen för svårt för mig många delar. Det fanns lite för många ord som jag inte kunde för att jag verkligen skulle fastna ordentligt. Hade jag läst den på svenska så skulle jag nog tyckt om den lika mycket som jag tyckte om Tankeläsaren. Nu tyckte jag att den var jättebra. Verkligen. Men tankeläsaren var helt otroligt jättebra!
Jag funderar på att läsa den här en gång till om den kommer på svenska nästa år. Då har jag säkert glömt lite om handlingen och kan se hur bra jag tycker att den är då.

/Mathilda

Missa inte vår TÄVLING

Kommentera

