Systrar i Jeans

Många har säkert hört talas om dem tidigare, de fyra vännerna Bridget, Lena, Tibby och Carmen ska för första gången vara borta från varandra hela sommaren. Dagen innan de ska åka ifrån varandra bestämmer de att de ska skicka ett par jeans som de hittade i en second-hand affär mellan sig, för att kunna vara med varandra genom dem på något sätt.

Det här är den mest somriga boken som finns enligt mig. Jag har läst hela serien på sommaren i några år nu eftersom de framkallar en sådan sommarkänsla och även för att de är helt suveränt bra förstås. Det är helt otroligt att de kan vara så bra att jag kan läsa dem många år i rad och ändå inte tröttna. Istället hittar jag nya delar av boken som jag tycker mer och mer om, vissa händelser som gör att jag tänker: ”Ja, nu kommer ju den här delen!” Lite som Harry Potter faktiskt.

Fyra böcker finns det om ”systrarna” och jag blev väldigt förvånad idag när jag hittade en femte del i serien som ska komma ut i juni. Hade faktiskt inte en aning om att det skulle komma en del till i serien, det är inget jag väntat mig alls. Jag tycker att det kändes som att serien var slut efter fjärde boken och vågar inte alls hoppas på att femte delen kommer att vara lika bra som de andra delarna i serien. Läsa den måste jag ändå, för tänk om den är lika bra och så missar jag det!

/Mathilda

4 thoughts on “Systrar i Jeans

  1. Åh, läste de här böckerna för ett bra antal år sedan … Känner att det borde vara dags för lite omläsning. Vi får se om jag lyckas pressa in det ibland alla böcker jag planerat att läsa i sommar!

Kommentera

