Pojken i randig pyjamas

Författare: John Boyne
Originaltitel: The Boy In The Striped Pyjamas

Vet inte vart jag ska börja. Jag kommer inte att berätta vad den handlar om, det förstör upplevelsen. Istället säger jag bara, den är extremt bra! Jag tycker det om många, jag vet, men denna är något över det vanliga. Den betyder något. En fruktansvärd händelse sedd ur ett barns ögon. Jag säger inte mer än så men det är definitivt en bok som bör läsas av alla. I slutet grät jag nästan och då ska sägas att jag gråter nästan aldrig till filmer och ännu mer sällan till böcker. Tror faktiskt aldrig det har hänt. Jag är inte känslokall, har bara inte anlag för att gråta över filmer och böcker fast jag tycker de är sorgliga, men här gick gränsen, det gick inte att låta bli. Så läs den!

/Johanna

P.S. Det blir en stor bild idag så att den inte bara blädras över.

2 thoughts on “Pojken i randig pyjamas

Kommentera

