Sommarböcker

Nu har jag gjort en lista med mina bästa sommarböcker. Det blev några stycken så jag tyckte att det var bättre att dela upp den i tre delar som kommer att komma under veckan. Tryck på titeln för att se recensionen av boken.

Ann Brachares: Systrar i Jeans
Finns det en somrigare bok? Behöver jag säga mer? Läs HÄR i sådana fall.

Jenny Han: Sommaren jag blev vacker
Alla tre delar i serien utspelar sig på sommaren och är jättebra. Jag väntar fortfarande på att få hem trean, och nu tror jag faktiskt att den kommer att komma snart.

Jandy Nelson: Himlen börjar här
Jag fick för mig att den här utspelades på sommaren men är inte helt säker. Bra är den i alla fall så varför inte?

Jody Lynn Anderson: Persikosommar
Namnet ger en liten antydan om vilken årstid den utspelar sig i… Det passar även bra att läsa boken i den årstiden:)

One thought on “Sommarböcker

Kommentera

