Deluxe

Författare: Anna Godbersen
Originaltitel: The Luxe
Serie: Deluxe 1

Den vackra och omsvärmade Elizabeth Holland drunknar en dag tragiskt i floden, och begravs sedan på samma dag som hon skulle ha gift sig med en av stadens mest eftertraktade män. Hela New York sörjer, men det verkar som att det faktiskt finns de som inte alls är ledsna över att Elizabeth är ute ur bilden. Det finns till och med det som hatade henne och ville se henne död. Vi får följa olika personer i New York i några veckor innan Elizabeths död och se vad som leder fram till tragedin.

Jag kan inte säga att jag tyckte speciellt mycket om den här. Visst hade den bra delar som jag tyckte om att läsa om men hade också delar som var lite väl utdragna. Jag tror att ganska stor anlednng tll varför jag inte tyckte jättemycket om den var att den helt enkelt var för förutsägbar. Jag tycker inte alltid att en förutsägbar bok behöver vara speciellt dålig, den kan vara bra ändå, men slutet på den här verkade vara menat att vara helt överraskande. Det var det inte. Jag tror jag förstod vad som skulle hända när jag läste på baksidan av boken faktiskt. Inte exakt alla detaljer dock, det listade jag inte ut förrän femtio sidor in i boken ungefär. Efter det var det mer en lång väntan på att den skulle ta slut.

Nu låter jag helt negativ här, men helt dålig var den faktiskt inte. Som jag skrev innan var det en del delar av boken som var väldigt bra, och förresten är ju klänningen på framsidan väldigt stor och det är aldrig fel..

/Mathilda

One thought on “Deluxe

Kommentera

