Dilemma

Jag har/hade ett mål, att läsa alla Harry Potter-böckerna innan sista filmen kommer. Jag har läst de tre första… jag har alltså en bit kvar, och har massa andra böcker som jag vill läsa också. Borde jag jobba stenhårt att läsa klart de eller ska jag slöa mig fram och läsa de sista efter jag har sett den allra sista filmen? Jag vet inte… jag läser inte så fort, men om jag verkligen vill så tror jag att det går. Jag ska fundera under morgondagen (det lät bildat och fint tycker jag) och se vad jag bestämmer mig för. Visst är det mer spännande att se filmen utan att läsa boken innan. Men på precis samma sätt är det med boken, det är mer spännande att läsa boken utan att veta vad som händer. Jag vet inte vilken jag ska prioritera.

/Johanna

5 thoughts on “Dilemma

  1. Om jag var du skulle jag helt klart läsa boken först, du lär nog ångra dig om du inte gör det. Boken ger så mycket mer än filmen, det kan jag säga utan att ens veta hur filmen kommer att bli.
    Du gör såklart som du vill, men det är mitt råd 🙂

  2. Jag tycker inte att du ska läsa böckerna innan, då kommer du känna dig stressad och bara hetsläsa och inte kunna njuta tillräckligt. Så hade iallafall jag känt^^

  3. Jag håller med Amelie. Men om du har sett de tidigare filmerna så skulle du kunna läsa bara sista boken, för då vet du ändå vad som händer 😉

  4. Jag tycker du borde läsa böckerna först, eftersom den sjunde boken är bättre (mer detaljerad osv, man ser ju det på ett helt annat sätt) och om man har läst boken innan så upptäcker man massa detaljer i filmen och förstår mer av den.
    Själv har jag sån otrolig otur att jag åker till Malaysia i tre veckor dagen för premiären…

  5. Tack alla för era tips! Jag håller helt med dig Anna om att jag kommer att känna mig stressad om jag ska läsa igenom alla bara så, tror inte det går. Men jag vill väldigt gärna läsa den innan, som ni säger, det hade vart väldigt roligt! Därför är idéen med att läsa den sista direkt väldigt smart 🙂 Jag har sett alla tidigare filmer och vet därför vad som händer. Men förstör jag inte de tidigare böckerna jag inte har läst då? Annars är det ett väldigt bra alternativ 🙂 Tack igen!

Kommentera

