Syskon mot sin vilja

Författare: Ritta Jacobsson
Utgivningsår: 2011
Förlag: B Wahlströms

Alexis pappa och Teas mamma blir tillsammans och flyttar ihop och barnen har inget annat val än att hänga på. De gillar inte varandra alls och vantrivs väldigt i början. Men senare börjar de trivas i varandras sällskap och inser att det inte är så hemskt att bo tillsammans ändå.

En ganska intetsägande bok men ändå bra. Främst för att den är skriven på ett så bra sätt! Handlingen är lite bristfällig och den riktar sig nog till lite yngre och inte till 16-åringar, så jag ska inte döma för hårt. Men som sagt, helt okej bok, ganska mysig att läsa men inte så mycket mer. Sticker varken ut eller ner, om man säger så. Den är varken bra eller dålig.

/Johanna

4 thoughts on “Syskon mot sin vilja

  1. Jag tror jag också läste den för massa år sedan, men då hette den något i stil med ”Plastfamilen” typ. Jag minns att jag tyckte om den i alla fall 🙂

Kommentera

