Döden i dina ögon 2: Arvet

Författare: Rachel Ward
Originaltitel: The Chaos
Serie: Döden i dina ögon 2

Det är år 2026 och Adam och hans farmor bor i London. Adam kan, precis som hans mamma kunde, se vilket datum som människor ska dö bara genom att se dem i ögonen. När han ser fler och fler människor med samma dödsdatum, 010127, så blir han mer och er oroad. Vad är det som händer på nyårsdagen 2027 som gör att så många människor i London dör?

Jag har för mig att jag tyckte rätt så bra om första delen i den här serien. Lite seg då och då, men handlingen tyckte jag var väldigt bra. När jag såg vad den här, tvåan, skulle handla om blev jag genast sugen på att läsa den. Jag tycker att den var bättre än ettan faktiskt. Den hade färre sega delar och var mycket mer spännande. Kanske för att det stod mycket mer på spel i den här. Så ni som tyckte om  första boken ska ni absolut läsa även den här och om ni inte har läst första delen är det ett tips att läsa båda delarna i den här serien.

/Mathilda

6 thoughts on “Döden i dina ögon 2: Arvet

    • Ingen aning faktiskt, jag har inte hört något om att det ska det. Men å andra sidan blev jag när det kom en tvåa, så man vet ju aldrig:)

  1. Jag har sett ganska många böcker nuförtiden med den här ”se dödsdatum i ögonen” historien, någon annan? Undrar varför det är så…?

  2. Har nyss läst klart ettan måste erkänna att jag börja gråta. Nu måste jag bara så snabbt som möjligt låna tvåan (;

Kommentera

