Kapitulera omedelbart eller dö

Författare: Sanne Näsling

Rosor av rök mot himlen
Rovdjurstillstånd
det gröna i hennes ögon fortsätter att slå ut
JAG ORKAR INTE VARA ENSAM MED MIN JÄVLA VERSION AV VÄRLDEN!
THE LOVELY WAY
Jag står tyst vid mitt skåp men Lovely slänger igen sitt
VÅLDSAM ÖVERTYGELSE KRÄVER VÅLDSAMMA METODER

Det här är vad som står på baksidan och jag kan inte sammanfatta den bättre själv. Egentligen hade den inte någon direkt handling, det handlade bara om Lovely och Mary. Om deras vänskap.

Det är en sådan där bok som jag har svårt att veta vad jag tycker om. Utan handling och lite speciellt skriven. Den hade ändå något speciellt, något som gjorde att jag inte kunde sluta läsa utan var tvungen att ”bara läsa ett kort kapitel till” hela tiden. Det är absolut värt att lägga den korta tid det tar att läsa på den här boken.

/Mathilda

Kommentera

