Nyinköpta böcker

Jag beställde fem nya pocketböcker och nu har de äntligen kommit! Jag är jätteglad! Egentligen gillar jag inte pocketböcker men i detta fallet var det en fråga om pengar, jag var inte beredda att betala tre gånger så mycket för att få precis samma bok men med hård pärm. Det är inte alls så jag brukar tänka egetnligen, för det mesta brukar det se ut såhär: ”Jo men det är klart att jag ska köpa en ”riktig” bok, hur kul är det att ha en pocket? Den kommer bara att gå sönder och den är inte alls lika fin”. Men nu har jag ändrat mig lite, lite, lite. Bara för denna gången (och kanske nästa). Men detta är i alla fall böckerna jag köpte:

Böckerna är alltså:
Flyga Drake – Khaled Hosseini
Tusen Gånger Starkare – Christina Herrström
Her Fearful Symmetry – Audrey Niffenegger
Guldkompassen – Philip Pullman
Tretton Skäl Varför – Jay Asher

Jag ser fram emot att läsa alla men jag är speciellt nyfiken på Her Fearful Symmetry för den har jag aldrig sett tidigare, den är helt ny för mig. Det ska bli spännande!

/Johanna

6 thoughts on “Nyinköpta böcker

  1. Men pocket som är så smidiga! Jag håller med dig om att ”riktiga” böcker alltid är favorit, men pocket är ju så otroligt smidigt att ta med sig. I alla fall för mig som gärna läser medan jag är på väg någonstans. En pocket väger ju inte lika mycket och får plats i de flesta väskor 😉

    Ska bli roligt att veta vad du tycker om Guldkompassen. Har inte hunnit läsa den själv ännu.

  2. De två första har jag läst och de är riktigt, riktigt bra båda två! Ha det så trevlig i hängmattan, solstolen, sandstranden eller var du nu läser i sommar!

  3. Åh va bra val, =)

    Flyga drake – har jag bara läst lite av (lånade av pojkvännen), men har inte orkat läsa klart den, vet att den kommer vara så sorglig och har inte haft suget att läsa en sån bok.

    Tusen Gånger Starkare – är jag också hemskt nyfiken på, ska jag köpa nån gång när jag är sugen på en svensk ungdomsbok =)

    Her Fearful Symmetry – har jag läst på svenska! Sååå bra, en av mina favoritböcker =)

    Guldkompassen – Läst för några år sen, älskade den, riktigt mysigt och spännande äventyr!

    Tretton Skäl Varför – står på mina att läsa lista!

  4. Åååh 13 skäl varför är så himla bra! Jag satt en hel kväll och sträckläste den, dessutom väckte den många funderingar.

Kommentera

