Enkät

Senast köpta bok/böcker?
– Helena, Between shades of gray och Anna and the french kiss

Senast lånade bok/böcker?
– Längtans rike, Oönskad och Hon släpper dig aldrig

Hur många böcker läser du i veckan/månaden?
– Världigt olika beroende på hur tjocka böckerna är. Men kanske 8-10 i månaden.

Snyggaste omslag?
– Shiver av Maggie Stiefvater

Bästa inledning?
– Den som jag kommer att tänka på är Här ligger jag och blöder. Jag tror att jag fastnade efter en halv sida. Vad som hände den första sidan minns jag dock inte, bara att jag fastnade.

Bästa serie?
– Harry Potter, utan tvekan.

Vilken bok har gett dig starkast wowkänsla?
– Den sista Harry Potter-boken. Det är helt otroligt att jag kunde se fram emot en bok så mycket och ändå överraskar den mig med att vara så bra.

Vilken bok längtar du mest efter just nu?
– Har inte någon speciell som jag längtar mest efter, ganska många kommer i höst som verkar bra. Men Forever av Maggie Stiefvater ser jag fram emot.

Vilken/vilka bok/böcker skulle du ha velat skriva och varför?
– Harry Potter på den här frågan med:) Vem skulle inte velat skapa den underbara världen?

Föreställ dig följande fasansfulla scenario: Det får bara plats tio böcker i din bokhylla och de är de enda du får läsa resten av livet. Vilka tio väljer du?
– Alla sju Harry Potter böckerna
Amy and Roger’s epic detour såklart
– Någon av Sarah Dessen, The truth about forever antagligen
De utvalda:Tankeläsaren

/Mathilda

Kommentera

