”Mitt perfekta liv” i bokaffären

Idag blev jag väldigt förvånad när jag var inne i en bokaffär och fick syn på Mitt perfekta liv av Sarah Dessen som nyss kom ut. Den stod på en hylla tillsammans med boken Mycket mer än så i pocket (även den av Sarah Dessen). Det känns ju inte helt konstigt att de står bredvid varandra men det fanns även en skylt med texten: Köp även första delen i pocket. Jättekonstigt eftersom de inte alla är en serie. Jag kan verkligen tänka mig att det blir förvirrande om man inte har sett böckerna innan, båda framsidorna har lite samma ton och det ser ut lite som en serie.

Så bli inte lurade av det, det är inte alls en serie utan två helt och hållet fristående böcker av samma författare.

2 thoughts on “”Mitt perfekta liv” i bokaffären

  1. Jag såg (och bloggade om) samma sak! Förklaringen från bokhandeln var att förlaget velat marknadsföra böckerna ihop, passa på att pusha för pocketen nu när nya boken kommit, så Aka. hade (miss)uppfattat det som att det rörde sig om en serie.

Kommentera

