Harry Potter och dödsrelikerna

Författare: J.K.Rowling
Originaltitel: Harry Potter and the Deathly Hallows
Serie: Harry Potter #7
Se även: Harry Potter 1, 2, 3, 4, 5 & 6

Det sista sommarlovet från Hogwarts är snart slut och Harry Potter väntar otåligt på Privet Drive. Medlemmar ur Fenixorden ska komma och hämta honom och föra honom till en säker plats, utan att Voldemort och hans anhängare får reda på vart han tar vägen. Men när han väl kommit i säkerhet – vad ska han göra då? Hur ska Harry kunna utföra den livsfarliga och omöjliga uppgiften som professor Dumbledore har gett honom? 

En gång räknade jag ut hur många sidor det var totalt i Harry Potter-böckerna. 4532 st var det. Ganska många det… Det är därför helt fantastiskt hur jag blir fängslad ännu en gång. Jag har helt tappat räkningen på hur många gånger jag egentligen har läst böckerna, kanske runt fem, de tidigare delarna ännu fler gånger till och med.

Och ni som inte har läst böckerna ska inte heller bli avskräckta för att det är så många sidor, Harry Potter- böckerna är faktiskt väldigt lättlästa, det går snabbare än många tror.

Nu är i alla fall serien slut för denna gången, lite tråkigt… Jag kommer antagligen börja läsa fanfiction snart igen:D

/Mathilda

Kommentera

