We’ll always have summer

Författare: Jenny Han
Serie: Del 3
Se även: Del 1 & 2: Sommaren jag blev vacker

Kan innehålla spoilers för er som inte har läst andra delen i serien.

Två år har gått sedan andra boken slutade och Belly är tillsammans med Jeremiah. Hon är nästan helt säker på att han är ”den rätte” men när de bestämmer sig för att gifta sig börjar hon tveka. Har hon verkligen inga känslor kvar för Conrad?

Spoiler slut

Första boken i den här serien tyckte jag väldigt mycket om. Andra boken tyckte jag nästan ännu mer om. Den här, tredje boken var bra, men inte så mycket mer. Jag vet inte riktigt varför faktiskt, sommarkänsla var det gott om, och det är samma personer som man lärde känna så bra i tidigare böcker. Men det var ändå något som störde mig. Kanske att vissa delar kändes så konstlade på något sätt, långa dialoger som bara kändes fel.

Jag är ändå inte helt negativ, de sista 60 sidorna ungefär fastnade jag verkligen. Slutet var jättebra! Men innan det kändes det ganska ofta som att den stod och trampade på stället och inte kom någonvart. Tyvärr.

/Mathilda

One thought on “We’ll always have summer

Kommentera

