Jag vill med göra en Enkät

Japp ser ni, nu ska jag med svara på denna enkät. Jag är lite halvgalen i att svara på frågor såhär, precis som jag är galen i att sortera allt ifrån pennor till böcker, så därför blev jag jätteglad när jag såg att Mathilda hade svarat på en. ”Det vill jag med göra!!! :D:D:D:D” Så här kommer mina svar, jag är kanske ingen äkta boknörd, fast jag skulle vilja vara det, men det går fammåt och för varje dag blir jag allt nördigare, det är härligt!

Senast köpta bok/böcker?
Haha jaa, det var 5 st, dom ser ni här. Det är Tretton skäl varför, Flyga Drake, Tusen gånger starkare, Guldkompassen och Her fearful symmetry.

Senast lånade bok/böcker?
Splitter – Carles Benoit och Jag saknar dig, jag saknar dig – Peter Pohl & Kinna Gieth

Hur många böcker läser du i veckan/månaden?
Det har jag inget bra svar på för det är väldigt olika. Minst en max fem/månad ungefär. Läser inte jättesnabbt men ibland får jag kickar och läser ut en bok på några dagar, väldigt beroende på humör och dag.

Snyggaste omslag?
Sarah Dessen böckerna översatta till svenska leder just nu men imorgon kommer jag säkert ha ångrat mig. Ändrar hela tiden

Bästa inledning?
Åh vad svårt… den ända jag kommer att tänka på såhär är ”Greven av Montekristo” men den kommer jag inte ens ihåg hur den börjar. Nu går jag bara på huvudet, så fort jag såg frågan kom den boken upp så den har kanske gjort ett omedvetet avtryck, vem vet.

Bästa serie?
Jag borde säga Harry Potter för den är grymt bra, men det är så många som tycker det så därför säger jag Bläckhjärta, Bläckmagi och Bläckdöd, de är också väldigt bra.

Vilken bok har gett dig starkast wowkänsla?
Det är många, väldigt många, men om jag måste säga en säger jag nog Tusen strålande solar. Den tänker jag fortfarande ofta på och när jag läste den blev jag väldigt gripen. Det var en riktig wow-känsla för den var så otroligt bra.

Vilken bok längtar du mest efter just nu?
Ingen som jag ska köpa så men en jag har hemma som jag gärna vill läsa, nämligen Flyga Drake – Khaled Hosseini

Vilken/vilka bok/böcker skulle du ha velat skriva och varför?
Sarah Dessens böcker helt klart. De är så enkla men ändå gripande och grymt bra. Hon är helt enkelt grym. Om jag hade skrivit de böckerna hade jag varit så extremt stolt.

Föreställ dig följande fasansfulla scenario: Det får bara plats tio böcker i din bokhylla och de är de enda du får läsa resten av livet. Vilka tio väljer du?
Jag läser ärligt talat aldrig en bok mer än en gång så därför vill jag bara ha böcker jag tidigare inte har läst. Jag gillar det mesta så därför kan någon bara välja 10 böcker och Volia, jag är nöjd (:

Tack för mig (för idag)!

/Johanna

Kommentera

