Beautiful Dead: Summers bok

Författare: Eden Maguire
Förlag: Semic
Serie: Beautiful dead #3. Se även Jonas bok & Arizonas bok

Det är månader sedan Darina såg Beautiful Dead, och hon bir mer och mer förtvivlad. Var det bara inbillning? När de sedan kommer tillbaka är det dags för Summer. Darina ska försöka lösa det ouppklarade mordet på sin vän, men det är svårare den här gången. Så många möjliga mördare, och samtidigt rinner tiden ut.

Den här boken tycker jag är okej. Inte superbra, men inte jättedålig heller. Jag tror att jag har tyckt liknande om de andra två böckerna i serien. Problemet är nog att den är för seg i början, det händer så lite i mer än halva boken. När jag sedan fastnar och tycker att den är jättebra, så är boken slut. Just nu känner jag verkligen för att läsa fjärde delen i serien, men nej, den kommer ju inte förrän om ett år kanske (UPPDATERING: Den kommer redan i september i år!). När jag börjar läsa den kommer jag antagligen ha lika svårt att komma in i den…

/Mathilda

2 thoughts on “Beautiful Dead: Summers bok

Kommentera

