Johannas Filmrecension

Jag vet inte vad jag ska säga, är helt tagen av filmen. Jag mådde nästan illa när den var slut, det var då jag var nära på att gråta, ärligt talat. ”Nu är den slut… inga kvar.” Jag ville bara sitta kvar och se på nästa visning, och nästa igen, och nästa igen. Jag tycker den var så otroligt bra, de har överträffat sig själva. Den var så stark och alla oklarheter fick sitt svar. Jag har inte läst boken så jag hade ingen aning om hur den skulle sluta, därför var allt överraskningar. En otrolig upplevelse helt enkelt!
Alla karaktärer jag tidigare har gillat kom fram i denna filmen och… åh det finns så mycket jag vill säga men det skulle förstöra för er som än inte har sett den, och för er som har sett den är det ju inget nytt. Men jag skulle kunna prata om den i timmar, jag och min syster har alltid någonting att säga varandra om filmen, en ny iakttagelse eller jämföra favoritscener.

Mathilda nämner att hon inte gillar slutet så väldigt, men jag tycker precis tvärt om, jag tycker det var jättebra. Inte för pampigt och pråligt utan bara de tre som hela tiden har varit huvudkaraktärerna.  Det var fint.
Men som sagt, det är sorgligt att de är slut, men efter denna filmen har jag, precis som Mathilda, blivit nästan besatt av Harry Potter. Jag sitter och söker på internet, tittar på klipp, läser om filmen och böckerna m.m. Jag bara MÅSTE börja läsa böckerna NU. Jag har läst de tre första så ska börja på fyran och jag kan knappt hålla mig, har redan läst de första kapitlen fast jag håller på med en annan bok.
Så kort och gott, ett fantastiskt slut på en underbar historia. Men jag vill inte säga att den är slut, det är för ledsamt. Jag har inte varit något stort Harry Potter fan tidigare men nu är jag det helt och fullt, tack vare denna film.
Se Mathildas recension här.

/Johanna

Annonser