Mugglecast

Nu när jag har sett Harry Potterfilmen vill jag som sagt få reda på precis allt om Harry Potter. Därför har jag lyssnat lite på Mugglecast. Mugglecast är en podcast om Harry Potter som jag upptäckte i våras och sedan dess så har jag följt den en del. För er som inte har stött på podcast innan så är det ett slags radioprogram, fast inte på radio. Man kan ladda ner det på sin egen mp3 eller lyssna direkt på internet. På podcasten är det en eller flera som pratar om precis vad som helst. På Mugglecast så kommer det nya podcaster var tredje vecka, och där diskuteras det om nyheter, böckerna, filmerna, skådespelarna, ja, blandat om Harry Potter helt enkelt.

Nu så har de släppt en podcast där de diskuterar främst den senaste filmen, men även Pottermore. Den är verkligen värd att lyssna på. Jättemånga bra frågor kom upp, jag tror att exakt allt jag reagerade på i filmen togs upp och det var väldigt intressant att höra vad de tyckte.  Dessutom så kom Evanna Lynch (som spelar Luna Lovegood) och pratade. De pratade även om vilken scen som de tyckte bäst om, vilken film som var bäst av alla i serien och mycket, mycket, mycket mer.

KLICKA HÄR FÖR ATT LYSSNA

/Mathilda

Kommentera

