En plats de kallar lyckan

Författare: Mårten Sandén
Förlag: Rabén & Sjögren

Det är sommarlov och John har precis slutat nian. Allt borde vara toppen, språkresan är bokad och han har en fantastisk flickvän. Men så lämnar plötsligt hans mamma hans pappa och flyttar iväg tillsammans hans småbröder. John blir kvar med sin pappa som börjar dricka alldeles för mycket och han har inte längre råd med språkresan. Hans fristad blir istället ett litet lusthus i en park.

Samtidigt jobbar Mia på en pizzeria och när det, en kväll, står någon utanför hennes hus, så tar går hon istället sin tillflykt till ett lusthus som ligger i en park…

Det här är en sådan bok som jag har sett hur många gånger som helst på biblioteket men aldrig lånat. Det finns alltid inne minst två stycken på biblioteket och jag har funderat på att läsa den, men det har bara inte blivit av. Jag tror att jag hörde om den första gången när jag gick i sexan så det är ett tag sedan. Men bättre sent än aldrig kanske…

Nu så har jag i alla fall läst den och jag tycker att den var ganska bra. Lite halvbra sådär. Jag tror ärligt talat inte att jag kommer att minnas den speciellt bra, kanske om jag ser den på biblioteket så kommer jag veta vad den handlar om men den gjorde inget stort intryck på mig. Det känns inte som att det var något nytt direkt.

/Mathilda

Kommentera

